FSC Certificering

Interne FSC audits

Voert u al interne audits uit? Het is handig om voorafgaand aan een externe audit een (interne) audit uit te voeren zodat u zeker weet dat uw organisatie klaar is voor de externe (herhalings-)audit. U komt dan dus bij de externe audit niet voor onaangename verrassingen te staan. FSC eist dat elke certificaathouder jaarlijks een interne audit uitvoert.
Uiteraard kunt u dit zelf doen door bij de verschillende afdelingen binnen uw organisatie alle FSC-aspecten systematisch langs te lopen (bijv. checken van inkoopdocumenten en volumeregistratie). Maar wij helpen u ook graag bij deze voorbereiding op de komende externe herhalingsaudit.

Bij een interne audit nemen wij uw gehele FSC procedure en werkwijze door:

  • We bekijken uw procedure om te bekijken of deze nog helemaal up-to-date is;
  • Is de produktgroepenlijst in orde?
  • Is de leverancierslijst compleet en zijn de certificaten op hun geldigheid gecheckt?
  • Hoe ziet de volumeregistratie eruit en is deze geheel bijgewerkt?
  • We doen een controle van de ontvangen inkoopfacturen;
  • We kijken uiteraard ook naar uw verkoopfacturen;
  • Is er sprake geweest van uitbesteding? Dan kijken we ook hiernaar.
  • En gebruikt u FSC handelsmerken? Ook dat nemen we onder de loep;

Kortom: we lopen uw gehele FSC procedure door zodat u beslagen ten ijs komt bij de externe audit en niet het risico loopt dat uw certificaat wordt geschorst. Graag vertellen wij u tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek over de mogelijkheden.

Afspraak maken?

Graag komen we vrijblijvend bij u langs om over uw plannen en onze mogelijkheden te praten.

Bel me voor een vrijblijvende afspraak:
06 – 43 56 35 56.

Mailen kan natuurlijk ook:
ruud@ruuddeboer.nl

Of u vult het onderstaande formulier in en wij nemen contact met u op.

Uw naam*

Uw email *

Uw telefoonnummer *

FSC Certificering
Ruud de Boer (1961) is een ervaren FSC/PEFC COC lead auditor en zet de opgedane kennis in om u te helpen op FSC/PEFC gebied met oplossingen die altijd naadloos passen in uw bestaande manier van werken. Trefwoorden hierbij zijn: klant staat centraal, doelgericht, afspraak = afspraak, no-nonsense. Lees meer.